Kvalitetssäkring Kvalitetssäkring

  • Skriv ut
  • Tipsa
Startkraft utvärderar sedan 2009 kontinuerligt det stöd vi ger och sedan 2014 gör även TSL det. Genom att låta våra deltagare svara på frågor om det stöd de får hos oss har vi alltid färskt material för att kvalitetssäkra och utveckla vår verksamhet.

Det absolut viktigaste sättet att ta reda på om vårt stöd är värdefullt är att fråga våra deltagare. Därför utvärderar vi på Startkraft kontinuerligt vårt omställningsstöd. Det har vi gjort sedan 2009.

Alla våra deltagare får efter några månaders stöd en enkät via mejl, via Webropol*, som handlar om vad de anser om det stöd de får. Detta gör vi i syfte att både kvalitetssäkra och utveckla vår verksamhet.

Kvalitet på våra rådgivare

Du som blivit uppsagd kan förvänta dig att träffa en rådgivare som har lång erfarenhet av att hjälpa människor till nya lösningar på arbetsmarknaden.

Vi har krav på att alla rådgivare hos oss på Startkraft har lång yrkeserfarenhet inom privat näringsliv och har samtalet som verktyg för att stötta och utmana dig att hitta lösningar i en tuff situation.

Dessutom utbildar vi alla våra medarbetare och har sedan kontinuerligt kompetensutveckling och erfarenhetsutbyten som berör områden inom vår metodik. Allt för att säkerställa att du som deltagare får den hjälp som just du behöver.

TSL utvärderar och jämför

Sedan 2014 utvärderar TSL (Trygghetsfonden Svenskt näringsliv LO) alla omställningsleverantörer inom TSL-systemet. De skickar enkäter till deltagare som avslutar sitt stöd samt till företags- och fackrepresentanter som tagit beslut om vilken leverantör som anlitats. Startkraft har riktigt bra resultat i denna jämförelse, vilket vi givetvis är stolta över. Nyfiken på att själv jämföra? Till TSL.se